About you now

God kväll folks! Eller man kanske ska säga god eftermiddag.. Whatever.
Idag gick jag upp 05.15, det ni! Men så är det med ridsporten.. alltid tidiga mornar, så man får lov att vara en morgonmänniska. Vi hämtade upp Hanna en timme senare och var snabbt i stallet. Allting flöt på bra tills vi var framme i Knivsta och jag skulle gå och anmäla mig. Såklart hade JAG (alltid är det jag) glömt ryttarlicensen och gröna kortet (för er som inte "pratar hästspråk", kan jag bara säga att det måste man visa upp för att få tävla). Det är ganska långt hem från Knivsta, så vi skulle ju aldrig hinna hem. Som tur var så står det i deras dator att jag betalat för licensen iår, så det funkar ändå!
Framhoppningen gick helt okej, han var nära att bocka av mig några gånger. Men jag är berädd på hans små fjanterier, så jag sitter oftast kvar (lägg betoningen på oftast). Inne på banan gick det som vanligt, alltså inte bra. Utesluten as usual, men ingen avramling. Nu vet jag inte riktigt hur KM ska gå.. Jag ska inte bara klaga på Saffran, för jag red som en lite skitunge, men han kunde ha bjudit till lite mer. Men nej, man måste fjäska för honom för att han ska tycka det är roligt och därmed hoppa bra, och idag fungerade inte det. Sedan skulle jag haft sporrar också, men det är en annan sak. Tror inte det skulle förändrat så mycket.
Nu sitter jag här med mitt svenska arbete och har varit ute och sprungit. Ska bli en tidig kväll idag har jag bestämt. Går det något bra på tv förresten? Just det.. det ryktas att det blir tacos till middag! Det blir det aldrig i det här huset.

Ett tråkigt inlägg utan bilder och ganska "hästigt" (inte häftigt) inlägg. För er som inte är intresserade, läs inte.
Det kommer bilder från dagen sen.
Musik gör en alltid på bätte humör:

Kommentarer
Postat av: emma

Svar. Tack så jätte mycket sara, värmer hjärtat lite :) ps, din header är bara dö mysig!

2009-09-28 @ 12:40:17
URL: http://emmsregin.blogg.se/
Postat av: Engji

Hej! Jag heter Engji och jag brukar alltid läsa din blogg. Gillar den verkligen!

Skulle vara kul om du gick in på min blogg och kommenterade :)

Kram från Engji

2009-09-28 @ 18:44:59
URL: http://engjis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0