Dag 2 Mallorca

Vi åkte upp i bergen med bilen. Det var hur smala vägar som helst (man kunde knappt möta någon annan bil) och det var stup nedanför. Ibland kom det massa motorcyklar som körde i säkert 100 km/h och svischade förbi också, haha! Efter vi kört en bit så åkte vi ner, genom en jätte gullig liten by, till en liten strand med jätte höga vågor.


Vi åt lunch på en ställe som låg precis över vattnet. Haha, jag och Andreas blev likisar.


Sedan GICK jag, Andreas och Sofia upp till byn i den stekheta solen. Det tog typ 15 min, men det var jobbigt eftersom det var så varmt och uppförsbacke hela tiden. Det fanns jätte mycket apelsinträd, citronträd och vindruvor så Sofia gick in och pallade en apelsin. Det måste ha varit den godaste apelsinen jag någonsin smakat. Vi träffade på lite åsnor också.

Sen på kvällen så gjorde pappa jätte god mat, så satt vi och åt på balkongen. Mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0