Oh happy day

Hejsan! Jag bloggar som sent vanligt, klockan är strax före tolv.. Men vi låtsas att det fortfarande är lördag!
Idag åkte pappa och jag och fixade legitimation på polishuset. När man ska ta kortet så ska man ju vara "alvarlig" och inte skratta, men det var skitsvårt att inte skratta så på kortet ser jag helt miffo ut eftersom jag försöker hålla mig för skratt.
Sedan åkte vi vidare för att köpa systemkamera, tjiho! Det blev en Nikon D60, kameraväska, UV-filtergrej, blixt, minneskort och andra saker som man behöver till. Kameran är iaf super! Tack papsen och mamsen.
Efter det var jag hemma någon timme och sen åkte jag vidare till stallet eftersom vi  ( US ) ordnade frossarkväll. Vi hade köpt typ 15 kg godis, massa chips, läsk och popcorn till typ 40 barn och oss. Jag kan utan att överdriva säga att jag håller på att spy. Men kvällen blev iaf väldigt lyckad och barnen verkade ha superkul, fast inte roligare än oss haha!
Och vi körde en klassiker, barnen mot US i brännboll .. Alltså 40 st barn mot mig, Rebecca, Vanja, Lova, Linda, Mathilda och Christine. Mikaela var poängräknare och Lisa fotograf. När vi spelade brännboll så råkade jag skjuta upp bollen i taket på ridhuset, smart som jag är! Sen kom jag hem vid kvart i elva någon gång, eftersom jag tog bussen från stan.


Några av mina första bilder med den nya kameran ( oredigerade ).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0