Long time no seen

Ojojoj, fyra dagar sen sist jag bloggade, sorry! Dagarna bara flyger förbi och jag hinner knappt med någonting känns det som, men jag ska försöka sammanfatta söndag-onsdag.

Söndag - DM dressyr i Bälinge och hejdå med sovmorgonen, fick gå upp klockan fem på morgonen. Först åkte vi såklart till UPK och lastade hästarna och så, och sedan bar det av till Bälinge. Josefin skulle ha honom innan mig så nästan direkt när vi kom dit  var hon tvungen att börja rida fram. Sen efter att hon hade ridit fick jag skynda mig att hoppa upp så snabbt som möjligt eftersom jag var tre starter efter henne. Trodde att det skulle gå jätte dåligt eftersom jag inte hade tid på mig att rida fram ordentligt (och han brukar ju vara ganska trögfattad haha), men han fattade att det var tävlingsdags. Han var jätte fin påde på framridningen och på banan, och det räckte till en andra plats!
Efter tävlingen hann jag vara hemma en liten stund innan det bar av till träning & intensivpass. Fulllbokad dag, men lyckad!


En mysig dag var det också, skinande sol!



Tvåa!


Priser.

Måndag - på söndagkväll kom Ellen hit och sov över till måndag. Skönt att slippa skolan för en gångs skull, jag skulle ändå inte orkat gå. Vi tog upp studsmattan senare på dagen. Jag kände mig ganska dålig eftersom både Ellen, min lillasyster och hennes kompis kunde göra bakåtvolter och jag stod där och kollade på haha! Men jag ska lära mig det har jag bestämt.


Ellen gör någon sidovolt. Ser helt sjukt ut, haha.


Hahaha vi sminkade och klädde ut Sofia (min lillasyster). Ful som jag vet inte vad.

Tisdag - första dagen i skolan efter lovet. Kändes vel inte sådär jätte roligt, men det går an. I skolan var allting som vanligt, inget nytt. Det enda speciella som hände var att min speciella bildlärare sa att hon hade drömt att jag gick runt och stampade ihjäl stora råttor med en ängladräkt på mig. Det måste ha berott på att jag satt och ritade råttor på bilden för några veckor sen, men alltså vem drömmer något sånt? Hon är som sagt lite speciell. Efter skolan åkte jag vidare till stallet där jag red dressyr. Det gick helt okej.

Onsdag - idag cyklade jag till skolan för första gången iår. Jag har ungefär 6 km till skolan, och ändå går det snabbare att cykla än att åka buss. Om man cyklar i vanlig takt tar det 20 minuter, plus att det är skönt att komma ut. I skolan hade vi svenskaprov och det gick sämst. Jag hatar den läraren, helt sjuka prov och uppgifter.
Vi hade styrkepass på gympan, så jag orkade inte sticka ut och springa när jag kom hem. Det blir danspass ikväll istället, och det är så jävla roligt.

Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: eva

hahah long time no seen ;D lycka till på passet!

2009-04-15 @ 19:10:37
URL: http://evas.blogg.se/
Postat av: C

du verkar haft ett par riktigt härliga dagar! söta bilder på dig och hästen förresten :)

2009-04-15 @ 21:32:52
URL: http://chrj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0